Strojno učenje

Velike svetovne IT hiše kot je Amazon, pogosto prejmejo nagrade za uspešna programska orodja, ki temeljijo na stojnem učenju, ki privabljajo nove kupce in vzpodbujajo dodatno prodajo. Recept je v dobro urejenih sistemih, ki ponujajo dodatne storitve. Ta dodatna storitev restavracijam in hotelom prinaša 35% prihodka. Ta velik del prihodkov temelji na strojnem učenju, ki izboljšuje izkušnjo gosta, saj boljše razumemo njegove želje in potrebe. Nemalokrat se zdi, da osebje v naprej ve za gostove želje in potrebe, saj mu svetuje storitve, ki so njemu pisane na kožo. Vsi vemo, da ko so emocije na vrhuncu ne kupujemo več najbolj preudarno in porabimo več kot smo načrtovali.

Kaj je strojno učenje? Strojno učenje je veja umetne inteligence, ki se ukvarja z oblikovanjem algoritmov, ki izboljšujejo svojo učinkovitost na osnovi empiričnih podatkov. Strojno učenje ima številne možnosti sprememb, ki izvirajo iz prepoznavanja vzorcev in poglobljene analize podatkov, do robotike, računalniškega vida, bioinformatike in računalniške lingvistike.

Nekaj primerov popularnih aplikacij in naprav, ki uporabljajo strojno učenje:

  • Google uporablja strojno učenje za izboljšanje natančnosti zadetkov iskanja
  • Facebook vam prikazuje obvestila skladna z vašimi interesi in preteklim obnašanjem da družabnih omrežjih
  • Netflix vam daje priporočila na podlagi strojnega učenja
  • Avtonomna vozila spremljajo objekte in okolico ter uporabijo te podatke za izboljšanje svojih vozniških sposobnosti
  • Digitalni pomočniki uporabljajo strojno učenje z namenom izboljšave tehnologije prepoznave govora

Za vse v gostinstvu strojno učenja nudi prilagojena sporočila in oglaševanje kot je optimizacija cen v realnem času v povezavi z aktualnim dogajanjem, vremenom ter glede na sezono.

Za Revenue manager-je v hotelirstvu nudi optimizacijo cenv realnem času in upošteva razpoložljiv nabor storitev hotela z namenom dodatne prodaje, priporočila glede cenovne politike temelječi na zasedenosti, nudenje dodatnih storitev v času bivanja gosta, pred prihodom gosta ob prijavi, skratka celoten čas na »the guest jurney«.

Strojno učenje zagotovi vzdržuje pozornost gosta na to kaj ga osrečuje in vzdržuje njegovo osredotočenost v času bivanja, kar je za hotel vir pomembnih informacij za izboljšanje storitev.

Kako to deluje? Gost dobi vse informacije pravočasno, kar izboljšuje njegovo izkušnjo in prinaša dodatno prodajo in boljšo oceno na družabnih omrežjih.

Da ne govorimo samo o dodatni prodaji, kot o ključnem delu strojnega učenja, izkušnja gosta je enako pomemben. Ob prihodu gosta na recepcijo strojno učenje »svetuje« receptorju da osnovno ceno 100 € poviša na 130 €, bo receptor to z gotovostjo storil, za dodatnih 30 € bo gost pridobil nepričakovano izkušnjo v obliki dodatne storitve ali boljše sobe, kar povečuje možnost da se ta gost vrne in da v času bivanja porabi več ali bo v najslabšem primeru na družabnih omrežjih zapisal ugodeno mnenje.

Z izbiro programske rešitve AvailIT z opcijo strojnega učenja povečate prihodke, zadovoljnega receptorja ali natakarja, ki bo nagrajen z dodatnim bonusom za dodatno prodajo in kar je najvažnejše zadovoljnega gosta.

Če verjamemo napovedim, da je nova gospodarska kriza na obzorju, bodo hoteli, ki bodo investirali v  strojno učenje, imeli večjo verjetnost da plovejo varno v turbolentnih časih, ki so pred nami.